logo-stadstheater-zwart
  • Stichting Theater Zoetermeer
  • kSTZ11-V-jaarrekening-verklaring-2021-Theater-Zoetermeer-EXTERN
    kSTZ11-V-jaarrekening-verklaring-2021-Theater-Zoetermeer-EXTERNlSTZ11-jaarrekening-verklaring-2022-Stadstheater-Zoetermeer-ARCHIEF
    lSTZ11-jaarrekening-verklaring-2022-Stadstheater-Zoetermeer-ARCHIEF
  • WNT-2022
    WNT-2022WNT-verantwoording-2021-STZ
    WNT-verantwoording-2021-STZ
  • kSTZ11-V-jaarrekening-verklaring-2021-Theater-Zoetermeer-EXTERN
    lSTZ11-jaarrekening-verklaring-2022-Stadstheater-Zoetermeer-ARCHIEF

• Theaterplein 10
    2711 EK Zoetermeer

• 088 – 220 70 10
  • administratie@stadstheater.nl
  • Stadstheater Zoetermeer biedt een podium voor professionele artiesten, amateurgezelschappen en filmvertoningen en in steeds hogere mate voor de zakelijke markt. Als Podium van de Stad ontvangt het Stadstheater bekende artiesten, lokale verenigingen en aanstormend talent die naast of met elkaar op de planken staan.

Daarnaast kent het Stadstheater een aantal eigen producties en initieert zij bijzondere projecten of activiteiten in en om het gehele gebouw die bijdragen aan de totaalbeleving. Ook is Filmhuis Cameo gehuisvest in het gebouw. Het Stadstheater verzorgt hiervoor de volledige exploitatie.

• VISIE.
    Het Stadstheater wil een gastvrij huis zijn voor kwalitatieve en inspirerende podiumkunsten. Een huis waar makers en liefhebbers van deze kunsten elkaar treffen in de meest optimale omstandigheden.
    Wij willen een culturele bemiddelaar en initiator zijn met een belangrijke rol in het onderhouden en versterken van een breed draagvlak voor het lokale culturele leven in Zoetermeer. Daarbij geldt dat we midden in de samenleving staan. Want zoals de stad en de bewoners veranderen, zo veranderen ook de podiumkunsten.
    Het Stadstheater wil fungeren als intermediair en aanjager tussen vraag en aanbod in de cultuur, en als een spin in het web van cultuur fungeren als bruisend podium èn ontmoetings- en werkplaats voor projecten, producties en evenementen.
    Het Stadstheater wil als Podium van de Stad een actievere rol spelen bij gebeurtenissen die belangwekkend zijn voor veel inwoners, ook voor de maatschappelijk kwetsbare doelgroepen.

STRATEGIE EN DOELSTELLINGEN.
    De belangrijkste doelstelling van het Stadstheater is het op een zo hoog mogelijk kwaliteitsniveau aanbieden van een breed scala aan kunstuitingen op het gebied van podiumkunsten aan de bevolking van Zoetermeer en omgeving.
    Het Stadstheater is een gastvrij thuis voor bezoekers, bespelers en organisaties. Wij willen door excellente klantenbinding en hoogstaande persoonlijke service verwachtingen overtreffen en gasten een positieve beleving aanbieden met een groot ‘wow-effect’.
    Het Stadstheater wil het kloppende culturele hart van de stad zijn door niet alleen in het eigen gebouw, maar ook op tal van locaties in de stad, een aanbod op maat aan te bieden. Wij doen dit door samenwerkingsverbanden aan te gaan met het onderwijs, welzijnsinstellingen en een breed scala aan kunst- en cultuuraanbieders en door aansluiting te zoeken bij zoveel mogelijk instellingen en activiteiten, al dan niet van culturele aard.
    Het Stadstheater profileert zich als het Podium van de Stad en stelt haar faciliteiten en kennis beschikbaar voor het verenigingsleven, amateurbespelers en het bedrijfsleven uit de regio.
    De strategie van het Stadstheater zal er op gericht zijn om, door het bieden van een divers aanbod, binnen de gekozen positionering, laagdrempelig te zijn en blijven, met kwaliteit en gastvrijheid hoog in het vaandel en een continue drive tot verbetering.

Het Stadstheater wil dit realiseren door:
    • zich op te stellen als cultureel ondernemer: het Stadstheater wordt gesubsidieerd door de gemeente Zoetermeer, maar is cultureel ondernemer en genereert een groot deel financiële middelen zelf, zodat verdere ontwikkeling van producten en diensten mogelijk is;
    • kwaliteit en gastvrijheid in alles het uitgangspunt te laten zijn;
    • de klant en de markt centraal te stellen. We bedienen ze op hun wenken, betrekken hen bij alles wat we doen en bij elkaar;
    • samenwerking als uitgangspunt te nemen (binnen disciplines, amateurs en professionals, tussen het Stadstheater en andere instellingen, tussen publiek, theater en bespelers);
    • toevoegen van extra waarde: iedere klant krijgt meer dan hij/zij verwacht: bijvoorbeeld extra randprogrammering, extra service, contact met de artiesten, ‘totaalavonden’, etcetera;
    • investeren in kinderen, jongeren en kwetsbare doelgroepen; daar waar mogelijk krijgen juist jongeren en kansarmen kansen hun talenten te ontwikkelen en kennis te maken met podiumkunsten.

Om dit alles te bereiken dient er balans te zijn binnen de organisatie. Een balans tussen het culturele programma, tevreden, steeds weer terugkerende gasten, deskundige, vitale en creatieve medewerkers, voldoende financiële middelen en een voortdurende stroom aan innovatieve ideeën, plannen en producten.
    Deze keuzes, de trends in de wereld om ons heen en de gekozen positionering hebben effecten op de verschillende producten en bedrijfsonderdelen van het Stadstheater.
    Programma, gebouw, horeca en personeel dienen kwaliteitsdenken uit te ademen.

• Rob Janssen – voorzitter
    Xandra Heemskerk – lid
    Robert-Jan Grünfeld – lid
    Marene Elgershuizen – lid
    Saar Spanjaard – lid

Charles Droste, Directeur Bestuurder

• Ontvangen geen vergoeding of vacatiegeld.
  • n.v.t.

• De directeur wordt beloond volgens de
    "Richtlijnen bezoldiging directeuren private theaters en concertgebouwen september 2020"

• CAO Nederlandse Podia