Logo_ZT_zwlettertranspbg
  • Stichting Zwolse Theaters
  • 2934553
  • St. Zwolse Theaters, jaarrekening 2019-2020 incl. was getekende controleverklaring-d46aef43
    St. Zwolse Theaters, jaarrekening 2019-2020 incl. was getekende controleverklaring-d46aef43Bestuursverslag Zwolse theaters 21-22
    Bestuursverslag Zwolse theaters 21-22
  • Visie2025 Zwolse theaters - digitale versie
    Visie2025 Zwolse theaters - digitale versiestandaardform-pubplicht-anbi-algemeen-Stichting Zwolse theaters incl cijfers + uitleg MHU
    standaardform-pubplicht-anbi-algemeen-Stichting Zwolse theaters incl cijfers + uitleg MHU
  • Postbus 1514
    8001 BM Zwolle

  • 038-4277370
  • http://zwolsetheaters.nl
  • info@zwolsetheaters.nl
  • De Stichting Zwolse Theaters heeft ten doel het faciliteren van de podiumkunst in Zwolle en al hetgeen daarmee rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin des woords. De stichting kan haar doel nastreven met alle wettige middelen, echter met name door het beheren en exploiteren van één of meer inrichtingen voor cultureel werk en/of voor ontspanning en vermaak, met inbegrip van de eventueel daarbij behorend nevenruimten, alles in de ruimste zin des woords.

  • In onze toekomstvisie voor de Zwolse theaters zijn we ons bewust van een heroriëntatie
    tussen cultuur en maatschappij. Het culturele landschap verandert snel. Naast economische
    verschuivingen in instituties zien we vooral ook sociaal-culturele veranderingen.

    Binnen dit nieuwe landschap heeft Zwolse theaters de stichting Begunstigers Zwolse Theaters in het leven geroepen. Deze stichting stelt zich ten doel fondsen te werven voor het deel van de exploitatie van de stichting tot nut van het algemeen. Zwolse theaters zet fondsen en donaties in voor de activiteiten en culturele doelen van de theaters in brede zin.

    Als Zwolse theaters vatten we onze doelstellingen van doelgroepen, kwaliteit,
    innovatie en verbinding samen met de term Cultuurzaam! We sturen op een levendige
    dynamiek vanuit de theaters naar hun omgeving.
    We zoeken en ontwikkelen nieuwe, meer marktgeoriënteerde activiteiten en middelen die
    aansluiten bij onze doelstellingen en de economische en financiële realiteit van nu.
    We gaan voor participatie, zowel cultureel als maatschappelijk; En dragen actief en zichtbaar
    bij aan een sterke stad en versterking van het culturele klimaat van de binnenstad
    van Zwolle.
    Daarnaast komen we graag meer tegemoet aan de behoeften van de culturele ‘alleseters’
    die zich niet langer houden aan ‘hoge’ en ‘lage’ cultuur, maar hun weg dwars door het hele
    aanbod heen zoeken.
    Kunst en cultuur zijn van en voor alle mensen!

    We groeien toe naar een organisatie die niet alleen een perfecte voorstelling
    neerzet, maar ook bijzondere concepten in co-creatie tot ontwikkeling laat komen.
    En waar ‘verhuringen’ in een (culturele) context geplaatst worden waardoor deze een
    bijzondere ervaring worden!
    Een organisatie die via de social media een grote schare volgers en ambassadeurs
    heeft!

    Twee jaar vooruit:
    - Inhoud geven aan het begrip Cultuurzaam
    - Versterking positie in de Nederlandse
    theatermarkt door brede én voor een
    deel exclusieve programmering
    -Profilering Zwolse Theaters lokaal, regionaal en
    nationaal, verbreding en vergroting
    (publieks)bereik
    Door:
    -Samenwerking, cultureel-maatschappelijke projecten, versteviging amateurklimaat
    - Co-creatie, samenwerking poppodium, productiehuizen, festivals en evenementen
    alsook de creatieve industrie
    -Vooruitstrevend prijsbeleid
    - Verhogen van de commerciële activiteiten en commerciële positionering (in
    dienst van de totale exploitatie)
    -Verdergaande professionalisering van de organisatie
    - Meer financiële onafhankelijkheid
    - Creëren draagvlak bij gevers, donateurs, sponsors, stakeholders
    - Verhogen klantwaarden gastgerichtheid en experience

    De toekomst vraagt om meer eigen inkomsten uit meer opbrengsten van bezoekers
    aan voorstellingen, evenementen en commerciële activiteiten. Daarnaast meer
    bijdragen uit andere inkomstenbronnen zoals fondsen, grote gevers, sponsoring of
    donaties. Om dit te verwezenlijken is met name onderscheidend vermogen het
    kernwoord.
    Zwolse theaters presenteert zich enthousiast en veelvuldig binnen de zakelijke- en evenementenmarkt
    en zal dit verder uitbreiden. Prioriteit hebben naast de programmering van ruim
    340 voorstellingen, vooral samenwerking met businesspartners om ondernemen en
    cultuur met elkaar te verbinden. In onderhandeling is een ‘cultuurpakket’
    voor de Zwolsche 8 (de grote onderwijsinstellingen) waarbij de instellingen theaterbezoek
    inkopen voor hun studenten. Voorts streeft ODS ernaar bij te dragen aan
    Community Arts als middel tot een grotere verbondenheid en trots om het zelfvertrouwen
    en de collectieve identiteit in stad en regio te vergroten en te versterken.
    De samenwerking en verbinding met diverse instellingen, bedrijven, onderwijs
    of specifieke groeperingen is een continu proces, waaruit jaarlijks diverse projecten voortkomen.
    Succesvolle projecten om theater laagdrempeliger te maken voor publieksgroepen
    zoals ouderen of bewoners van de sociale woningbouwwijken in samenwerking met
    de woningbouwverenigingen vragen al om een vervolg!

    Doelen

    Iedere dag zijn we betrokken bij - en nemen we deel aan - de samenleving en al wat
    daar in belangrijke mate speelt. We investeren in menselijk kapitaal en zien
    dit als een investering in duurzame relaties waaruit steeds nieuwe initiatieven
    en inspiratie voortkomen. Onze doelen en missie worden vooral verwezenlijkt door
    onze eigen medewerkers. Zij zijn belangrijk voor al onze gasten en gebruikers. We doen
    dit door:
    Ervaringen centraal te stellen en te optimaliseren
    De bezoeker/gebruiker te stimuleren en te ondersteunen bij coproducerende rol
    De organisatie te ondersteunen bij adopteren en uitdragen van zowel kunst- als publieksgerichte
    houding (iedere medewerker is marketeer!)
    Relaties aan te gaan op basis van de missie met zorgvuldig geselecteerde
    bezoekers, gebruikers, werknemers en leveranciers
    Planmatig te werken naar meer financiële onafhankelijkheid

  • De leden van de Raad van Toezicht zijn:

    Mevrouw S. Uitslag, lid
    De heer J. Bezemer, lid
    De heer M. van Vilsteren, voorzitter
    De heer T. Slager, lid
    De heer H.B. Nieman, lid
    Mevrouw T. Koster, lid

    en de directeur-bestuurder is de heer R. Zuidema

  • Ontvangen geen vergoeding of vacatiegeld.
  • De raad van toezicht ontvangt geen vergoeding of vacatiegeld. De directeur is tevens bestuurder en krijgt hiervoor een vergoeding, zie hieronder voor meer informatie.

  • Voor het beloningsbeleid betreffende de directeur-bestuurder van de stichting hanteert de Raad van Toezicht de ‘Richtlijnen bezoldiging theaterdirecties’ van Werkgeversvereniging Nederlandse Podia http://www.caonederlandsepodia.nl/cms_files/File/theatercao/publicaties/richtlijnen_bezoldiging_theaterdirecteuren_2008_versie_sep_2011_.pdf

  • CAO Nederlandse Podia
  • Op het beloningsbeleid van het personeel van de stichting is de CAO Nederlandse Podia van toepassing.