KF en Stads
  • Stichting Stadspodia & Jongeren Cultuur Centrum Vlaardingen
  • 819469610B01
  • Jaarrekening Stichting Stadspodia 2022
    Jaarrekening Stichting Stadspodia 2022
  • Jaarverslag De Kroepoekfabriek 2022
    Jaarverslag De Kroepoekfabriek 2022Jaarverslag Stadsgehoorzaal 2022
    Jaarverslag Stadsgehoorzaal 2022
  • Stichting Stadspodia en Jongeren Cultuur Centrum Vlaardingen zijn beter bekend onder hun handelsnamen resp. Stadsgehoorzaal en De Kroepoekfabriek

  • Schiedamseweg 51
    3134 BB Vlaardingen

  • 0104340399
  • http://www.stadsgehoorzaal.nl
  • info@stadsgehoorzaal.nl
  • Als theater en poppodium zijn we de podia van de stad en gastvrij voor iedere partij. We zijn culturele gangmakers, inspiratiehuizen van en voor Vlaardingen. De Kroepoekfabriek middels popmuziek, talentontwikkeling en gericht op jonge geesten. De Stadsgehoorzaal middels podiumkunsten en gericht op families, kinderen en volwassenen. We zijn culturele anker- en verbindingsplaatsen, waar de hele stad positieve herinneringen maakt en waar je kan opladen, ontwikkelen en ontspannen. We brengen voor alle Vlaardingers, verenigingen, cultuurliefhebbers, instellingen, bedrijven en artiesten zoveel mogelijk kansen. Deze podia zijn van ons allemaal!

  • Het beleidsplan is opgebouwd uit vijf essentiële pijlers: maatschappelijk draagvlak, partnerschappen, ondernemerschap, onderscheidend vermogen, bedrijfsvoering en synergie.

    De ambities voor de komende jaren
    1 - De Basis is op orde
    We werken aan een gezonde bedrijfsvoering, met voldoende middelen en professioneel beleid, ook bij programmering.
    We meten resultaten, dat geeft ons de ruimte te verbeteren, innovatief te zijn en te blijven inspelen op actuele behoeftes.
    Een resultaat van deze ambitie is onder meer extra budget voor professionele programmering. Door de implementatie van
    de code Cultural Governance en Fair Practice code hebben wij aandacht voor het verbeteren van de arbeidsmarktpositie
    inclusief een eerlijk salaris voor makers.
    2 - De cultuurgebouwen als levendig epicentrum
    De podia zien we als culturele hoofdkwartieren van de stad, die optimaal worden benut en ingezet om nieuwe
    doelgroepen te bereiken en de relatie met stakeholders te verstevigen. De programmering speelt hierbij een grote rol. In
    alles wat we doen is talentontwikkeling belangrijk, zowel voor als achter de schermen. Onze deuren staan open voor
    talenten in de stad en we werven actief in kansarme en kwetsbare doelgroepen. Educatie, workshops, sociaal werk en
    begeleidingstrajecten spelen hierbij een belangrijke rol.
    3 – De hele stad is het festivalterrein
    Wij zien heel Vlaardingen als festivalterrein waarop we programmeren. We staan hierbij continu in verbinding met de stad
    en regio en spelen in op wat er leeft. We zien in deze ambitie een grote kans om de diverse doelgroepen in de stad én
    regio beter te bereiken, met behulp van sleutelfiguren die ons helpen met het programmeren, waaronder ook voor
    publiek met een kleinere portemonnee. Nieuwe programmavormen bieden kansen voor jonge nieuwe makers en met
    programmering in de buitenruimte bereiken we ook publiek waarvan de culturele behoeftes zijn veranderd ten opzichte
    van de traditionele programmering. Tot slot onderscheiden we ons met dit experimentele cultuuraanbod ook goed van
    het soms concurrerende aanbod in de regio. We organiseren maandelijks minimaal één evenement op een geschikte plek
    in de stad.
    4 - Iedereen doet mee
    We geloven sterk dat cultuur de samenleving mooier, sterker en gezonder maakt. Wie kan genieten van en deelnemen
    aan de podiumkunsten, heeft een rijker leven en is weerbaarder. We vinden het belangrijk om met ons programma een
    brede, diverse doelgroep te bereiken en niet alleen ‘the happy few’. Daar werken we al jaren hard aan en we boeken ook
    mooie resultaten, maar we weten dat er doelgroepen zijn die nog drempels ervaren. Onze educatieve rol is hierin van
    groot belang, vanuit de gedachte ‘jong geleerd is oud gedaan’. Naast het programma moet ook ons team een afspiegeling
    van de stad zijn, in leeftijd, sociale- en culturele achtergrond, gender e.d. Tot aan 2025 bereiken we jaarlijks 5.000 nieuwe
    nog-niet-bezoekers, die we vervolgens duurzaam aan onze podia verbinden. De implementatie van de code Diversiteit en
    Inclusie is onderdeel van deze strategische ambitie.
    Bekijk onze site voor het actuele programma! https://stadsgehoorzaal.nl en https://kroepoekfabriek.nl/

  • Het bestuur van Stichting Stadspodia bestaat uit 3 leden en is onbezoldigd:
    Voorzitter: Finn Wynstra
    Penningmeester: Sytske van Rooijen-Schoenmakers
    Secretaris: Marcel Splinter

  • Ontvangen alleen vacatiegeld.
  • De bestuursleden ontvangen vacatiegelden ter hoogte van €170 per maand, conform het convenant met de belastingdienst.

  • De directie wordt beloond conform de richtlijnen van de CAO Nederlandse Podia.

  • CAO Nederlandse Podia