Beeldmerk_Willem_Twee_RGB 1x1 cm
    Boschveldweg 471-473
    5211 VK ’s-Hertogenbosch

• info@willem-twee.nl
  • Beeldende kunst en muziek kunnen dat uitdrukken wat ons met alleen woorden niet lukt. Het spreekt gebieden in ons aan waarvan iedereen beseft dat die er zijn, maar waar we met de taal die we spreken moeilijk grip op krijgen. Door kunst en muziek te bedenken, te maken, te bekijken of te beluisteren verhogen we de kwaliteit van het leven en het is dit eenvoudige vertrekpunt dat Willem Twee muziek en beeldende kunst huldigt in haar streven om bij te dragen aan een mooiere samenleving. Verwondering en verrassing vormen kernbegrippen en of het nu graffiti, beeldhouwkunst, schilderkunst, grafiek of pop, dance, klassiek of jazz betreft, er is plaats voor alle disciplines en genres.

Een belangrijk speerpunt binnen de programmering van Willem Twee muziek en beeldende kunst richt zich op 'jonge' en vernieuwende kunst door het organiseren van geconcentreerde en dynamische events, concerten in ieder denkbaar genre (versterkt en onversterkt), workshops, educatie, activiteiten, discussies, lezingen, presentaties, tentoonstellingen en (film)vertoningen. 'Actief' en 'participeren' zijn hierin richtinggevende elementen. We maken veel ruimte voor cross-overs tussen de verschillende genres binnen de muziek, maar ook tussen muziek, beeldende-, grafische-, en nieuwe mediakunst en film. Mét de vernieuwende kunst laten we tevens zien waar die vandaan komt door die te combineren met werk van gevestigde kunstvormen en namen.

• Met Willem Twee muziek en beeldende kunst staan we voor de volgende uitgangspunten:
    - het stimuleren van jonge en/of vernieuwende kunst;
    - het ontwikkelen van een multidisciplinair karakter;
    - het stimuleren van innovatief cultureel ondernemerschap;
    - zoveel mogelijk mensen bereiken en laten zien en horen wat we doen;
    - lokaal, bovenlokaal en nationaal zichtbaar zijn.
    In het beleidsplan wordt uiteengezet hoe we deze uitgangspunten handen en voeten geven.

• De stichting Willem Twee muziek en beeldende kunst kent een Raad van Toezicht en een bestuurder/directeur. De leden hiervan zijn Winnie Sorgdrager (lid van de Raad van State), Jacqueline Kostermans (beleidsmedewerker cultuur van de gemeente Breda), Henk van der Meulen (directeur/bestuurder Koninklijk Conservatorium Den Haag), Bart Eigeman (zelfstandig ondernemer en oud-wethouder 's-Hertogenbosch), Maarten van Hooft (copywriter), Joost Heijthuijsen (oud-directeur Incubate, schrijver), Ruud van de Ven (bestuurder Pensioenfonds van Lanschot). De bestuurder/directeur is Henri Broeren.

• Ontvangen geen vergoeding of vacatiegeld.
  • De leden van de Raad van Toezicht ontvangen geen vergoeding voor hun werkzaamheden.

• De directeur/bestuurder wordt gehonoreerd volgens de uitgangspunten zoals beschreven in de CAO Nederlandse Poppodia en Festivals.

• CAO Nederlandse Podia en -Festivals