EKKO - logo
  • Stichting EKKO
  • 6420254
  • EKKO Jaarverslag 2015
    EKKO Jaarverslag 20152-EKKO Jaarverslag 2016
    2-EKKO Jaarverslag 2016EKKO Jaarverslag 2017.
    EKKO Jaarverslag 2017.EKKO Jaarrekening 2018
    EKKO Jaarrekening 2018EKKO Jaarrekening 2019
    EKKO Jaarrekening 2019EKKO Jaarrekening 2020
    EKKO Jaarrekening 2020EKKO Jaarrekening 2021
    EKKO Jaarrekening 2021EKKO - Jaarrekening 2022
    EKKO - Jaarrekening 2022
  • Stichting EKKO - subsidieaanvraag cultuurnotaperiode 2013-2016
    Stichting EKKO - subsidieaanvraag cultuurnotaperiode 2013-2016EKKO Ondernemingsplan 2017-2020
    EKKO Ondernemingsplan 2017-2020
  • Bemuurde Weerd WZ 3
    3513 BH Utrecht

  • 0302317457
  • http://www.ekko.nl
  • info@ekko.nl
  • EKKO is hét vernieuwende poppodium van Utrecht en toonaangevend als nichepodium in Nederland. Gastvrijheid, kwaliteit en authenticiteit zijn het handelsmerk. EKKO heeft een neus voor de muziekinhoudelijke en popculturele ontwikkelingen van het moment en bindt naast publiek ook organisatoren en medewerkers aan Utrecht. Hen biedt EKKO een leeromgeving om ervaring op de doen met het cultureel ondernemerschap.

    EKKO programmeert vernieuwend en kiest daarbij voor kwaliteit en relevantie, er is ruimte voor niches die op andere plekken (nog) geen ruimte krijgen. EKKO biedt popcultuur aan in de breedste zin van het woord; genrebreed waarbij er tevens ruimte is voor andere disciplines die het muziekprogramma verbindt met haar oorsprong en verdieping biedt. Deze combinatie creëert bewustwording bij het publiek en versterkt de promotionele kracht. Dit alles doet EKKO met een grote groep vrijwilligers aan haar basis, producties van EKKO zijn enkel mogelijk met zoveel enthousiaste, leergierige en betrokken vrijwilligers. Deze vrijwilligers voeden de inhoud van onderaf en vinden bij EKKO een plek op zich te ontwikkelen als professional om zo door te kunnen stromen binnen EKKO of in het culturele veld. EKKO stimuleert de keten van werkervaring opdoen in een cultureel podium en stimuleert haar vrijwilligers en medewerkers hun ervaring op hun beurt weer door te geven aan nieuw talent.

  • De muziekindustrie, muziekconsumptie, het publiek en de wijze waarop mensen met elkaar communiceren is drastisch aan het veranderen sinds wat men gerust kan noemen de ‘digitale revolutie’. Geloofwaardigheid is belangrijker dan ooit, alles wordt tenslotte transparanter. De samenleving verandert van een industriële samenleving naar een netwerk samenleving. Men maakt niet alleen producten voor mensen, maar steeds meer met mensen. Materie en vermogen is niet langer de sleutel tot succes, openheid wel. En vooral, klein is het nieuwe groot. Deze veranderingen vormen nieuwe uitgangspunten voor de ontwikkeling, distributie en consumptie van kunst en cultuur. EKKO wil haar positie in zowel de stad, de regio als in het landelijke clubcircuit duurzaam versterken op basis van deze uitgangspunten: verantwoordelijkheidsbesef, inspiratie en geloofwaardigheid. Bij het vertalen van deze uitgangspunten naar beleid blijft EKKO zo dicht mogelijk bij de kern van wat ze is: een vernieuwend poppodium. Waarbij vernieuwing niet enkel terugkomt in het programma, maar ook in de bedrijfscultuur en bedrijfsvoering.

    Doelstellingen:
    - Uitbouwen van een naar doelgroepen gedifferentieerd programma met bijzondere aandacht voor verdieping van relevante genres;
    - mede ontwikkeling van het muziekklimaat en de culturele infrastructuur in Utrecht en omgeving door nog meer samen te werken en te investeren in duurzame relaties met organisatoren, collega-podia, festivals, opleidingsinstituten, belanghebbenden, experts en trendsetters in binnen- en buitenland;
    - versteviging van de positie van EKKO als leeromgeving en de verdere stimulans van een professionele en open bedrijfscultuur;
    - veilig stellen van een gezonde financiële exploitatie, op zoek gaan naar nieuwe manieren van financiering en nieuwe verdienmodellen, het verleggen van de focus van de korte naar de lange termijn en van ad hoc oplossingen naar een duurzaam ingerichte organisatie.

  • Voorzitter: Wilko van Iperen
    Penningmeester: Paul van Bekkum
    Secretaris: Sofie Berns
    Algemeen bestuurslid: Roosmarijn Reijmer
    Algemeen bestuurslid: Michael Blommers
    Algemeen bestuurslid: Dirk Dekkers

  • Ontvangen geen vergoeding of vacatiegeld.
  • De directeur wordt verloond conform de CAO Nederlandse Poppodia en Festivals.

  • CAO Nederlandse Podia en -Festivals